به گزارش سینماپرس، شبکه جام جم از اسفند سال ۹۸ با توجه به ضرورت تعامل بیشتر با ایرانیان خارج از کشور و فارسی زبانان دنیا، سه کاناله شد و تاکنون هر سه کانال با یک لوگوی ثابت و یک لوگوتایپ انگلیسی مخصوص به خود روی آنتن رفته است.
لوگو تایپ جدید طراحی شده به زبان فارسی به همراه عدد هر کانال، هم نشان دهنده فارسی زبان بودن کانال هاست و هم با هماهنگی کامل در طرح کلی لوگو، به زیبایی هرچه بیشتر قاب تصویر کمک می کند. رنگ فیروزه ای در پره های لوگو که نماد آرامش فکری و ذهنی و کاهش استرس و اضطراب و همچنین صداقت و اعتماد است و در معماری سنتی به وفور دیده می شود در کنار رنگ مکمل زرد و نارنجی دایره وسط لوگو و عددهای سه کانال، انرژی مضاعف به طرح می دهد.
یکی از فرم های اصلی استفاده شده در گرافیک جدید شبکه، پره های لوگوی شبکه است که هم قابلیت استفاده خوبی در گرافیک دارد و هم کاملا لوگوی شبکه را تداعی می کند. از این فرم با تکرار در زوایای مختلف استفاده شده که به معنی تنوع در برنامه های شبکه، تنوع بینندگان، و در حالت کروی بودن به معنی پخش برنامه در نقاط مختلف کره زمین است.
در روزهای آینده تغییر رنگ لوگوی شبکه جهانی جام جم اجرا خواهد شد.
ارسال نظر